Ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy:
Na podstawie rozdziału 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 oraz z 2017 r. poz. 60) dyrektorzy:
Szkoły Podstawowej nr 1 w Szprotawie ul. Kopernika 22
Szkoły Podstawowej nr 2 w Szprotawie ul. Sobieskiego 58
Przedszkola Komunalnego nr 1 w Szprotawie ul. Rolna 1
Przedszkola Komunalnego nr 2 w Szprotawie ul. Parkowa 4
Przedszkola Komunalnego nr 3 w Szprotawie ul. Waszyngtona 5
Ogłaszają nabór na stanowisko
referenta ds. płac
w wymiarze pełnego etatu z podziałem na:
0,3125 etatu w Szkoła Podstawowa nr 1 w Szprotawie ul. Kopernika 22
0,3125 etatu w Szkoła Podstawowa nr 2 w Szprotawie ul. Sobieskiego 58
0.125 etatu w Przedszkolu Komunalnym nr 1 w Szprotawie ul. Rolna 1
0,125 etatu w Przedszkolu Komunalnym nr 2 w Szprotawie ul. Parkowa 4
0,125 etatu w Przedszkolu Komunalnym nr 3 w Szprotawie ul. Waszyngtona 5
Miejsce wykonywania pracy:
Szkoła Podstawowa nr 1 w Szprotawie ul. Kopernika 22
- Zakres wykonywanych zadań.
- Znajomość przepisów dotyczących wynagrodzeń, podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
- Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych i zasad (polityki) rachunkowości jednostki, w tym zakładowego planu kont.
- Bieżące prowadzenie dokumentacji źródłowej i pomocniczej niezbędnej do naliczania i wypłaty wynagrodzeń (np.: oświadczenia, zaświadczenia, wykazy stanowisk uprawniających do dodatku itp.)
- Naliczanie poborów i sporządzanie list płac dla:
a/ pracowników ww. jednostek
b/ osób wykonujących prace zlecone przez dyrektora w/w jednostek oświatowej na podstawie umów cywilnoprawnych.
- Naliczanie i kompletowanie dokumentów służących do wypłaty zasiłków chorobowych i macierzyńskich i innych dla w/w jednostek oświatowych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Zgłoszenie (ZUA) i wyrejestrowanie (ZWUA) pracowników i uprawnionych członków rodzin do ZUS-u, jak również wszystkich zleceniobiorców.
- Terminowe sporządzenie deklaracji miesięcznej DRA. Ustalenie w terminach ustawowych kwot przelewów do ZUS dotyczących składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i fundusz pracy oraz uzgodnienie raportów RCA, RSA, RZA.
- Prawidłowe naliczanie, potrącanie, rozliczanie i terminowe odprowadzanie do urzędu skarbowego należnych podatków i zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
- Przekazywanie należności na rachunki oszczędnościowo- rozliczeniowe.
- Prawidłowe dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń na podstawie prawomocnych tytułów sądowych i administracyjnych oraz dobrowolnych oświadczeń.
- Terminowe przekazywanie potrąconych kwot należnych osobom trzecim.
- Prowadzenie rozrachunków w zakresie należności osobowych.
- Prowadzenie rozrachunków z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS.
- Terminowe sporządzanie deklaracji podatkowych z tytułu naliczania i odprowadzania zaliczki na podatek dochodowy.
- Sporządzanie dekretacji list wynagrodzeń.
- Przygotowywanie do dekretacji przelewów z dokonanych wpłat na ZUS, podatek dochodowy i innych potrąceń wg klasyfikacji budżetowej.
- Sporządzanie zestawień list płac za dany miesiąc wg klasyfikacji budżetowej.
- Przygotowywanie dla księgowości polecenia księgowego w rozbiciu na klasyfikację budżetową.
- Uzgadnianie obrotów i sald kont rozrachunkowych (z tytułu wynagrodzeń i rozrachunków publicznoprawnych) z pracownikami działu księgowości.
- Prowadzenie za pomocą systemu komputerowego kart wynagrodzeń (dochodów, potrąconych zaliczek na podatek dochodowy, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne) oraz kart zasiłkowych.
- Terminowe sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw, zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym m.in.: przepisy o rachunkowości, finansach publicznych, statystyce publicznej, przepisy wewnętrzne jednostki).
- Terminowe sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych (PIT) w/w pracowników oraz przekazywanie informacji pracownikom i właściwym urzędom skarbowym.
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z odejściem pracowników na emerytury lub renty (np. druków RP-7).
- Sporządzanie list płac i zestawień dotyczących Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Współpraca z kadrami w zakresie przesyłania danych osobowych
- Zapewnienie ochrony danych osobowych zawartych w przechowywanej dokumentacji.
- Bieżące załatwianie spraw interesantów, udzielanie wyjaśnień.
- Wykonywanie innych poleceń (służbowych) zleconych przez przełożonego.
B: Zadania pomocnicze:
- Organizowanie pracy na zajmowanym stanowisku w sposób umożliwiający terminowe wykonywanie zadań,
- Dogłębne zapoznawanie się z możliwościami obsługiwanych programów komputerowych (od strony użytkownika) oraz efektywne ich wykorzystywanie,
- Zgłaszanie bezpośredniemu przełożonemu potrzebę innych usprawnień umożliwiających sprawniejszą organizację pracy oraz właściwe wykonywanie zadań,
- Informowanie bezpośredniego przełożonego o stwierdzonych nieprawidłowościach.
Informacje dodatkowe:
W miesiącu wrześniu br. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ww. placówkach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie wyniósł pow. 6%. W związku z tym pierwszeństwo w zatrudnieniu, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie 5 najlepszych kandydatów.
- Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo polskie,
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- Wykształcenie minimum średnie najlepiej ekonomiczne,
- Doświadczenie – minimum rok pracy w księgowości – w przypadku wykształcenia średniego,
- Dobra znajomość obsługi komputera - poparta oświadczeniem kandydata lub zaświadczeniem o ukończeniu kursu.
- Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości jednostki sektora finansów publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej, klasyfikacji budżetowej i zasad (polityki) rachunkowości oraz innych niezbędnych do wykonywania zleconych zadań,
- Wiedza i umiejętność do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego (mile widziana znajomość obsługi programu Vulcan)
- Rzetelność, odpowiedzialność, komunikatywność, samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole,
- Mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub innych jednostkach sektorów finansów publicznych (w komórce finansowo – księgowej).
- Umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej, dyspozycyjność.
- Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV),
- List motywacyjny,
- Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i posiadane uprawnienia,
- Kserokopie świadectw pracy
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata,
- Inne dodatkowe dokumenty poświadczające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
- Oświadczenie o niekaralności,
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie.
*Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego ”Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub pocztą na adres Szkoły Podstawowej nr 1 w Szprotawie, ul. Kopernika 22 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „nabór na stanowisko referenta ds. płac”, w terminie do 16 października 2017 r. W przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dotarcia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Aplikacje, które wpłyną w późniejszym terminie, nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne określane w ogłoszeniu o naborze, zostaną powiadomieni o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego postępowania. Z osobami tymi może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny lub sprawdzenie umiejętności.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronach internetowych w/w placówek.
Szprotawa, dnia 2 października 2017 r.